CONTACTAR | GUIA DE CARRERS | ES | EN | FR

MIDA DEL TEXT | Augmentar la mida del textMida del text normalReduir la mida del text | SENSE ESTILS

Logotip
capçalera_cireres3
Portada > Preinscripció Escola Bressol

Preinscripció Escola Bressol

logo escola bressol
logo escola bressol

L'Escola Bressol Municipal 'El Serralet' és un centre educatiu de titularitat pública que ofereix un servei a les families acollint infants des dels quatre mesos fins als tres anys d’edat.

Està situada a la zona educativa de Can Coll, a Torrelles de Llobregat.

La nostra acció educativa:

  • L’escola bressol és un espai educatiu que acull els infants des dels quatre mesos als tres anys. Entenem l’escola com un lloc acollidor i on els infants  poden desenvolupar harmònicament les seves capacitats físiques, afectives, socials, ètiques i estètiques.
  • Tots i cada un dels infants són atesos en la seva diversitat en un clima de valoració i de respecte, de comprensió de les diferències, ja siguin de pensament, de creença, de llengua, de raça, de sexe o de capacitat.
  • Aprendre, junts a viure oferint atenció individual i col.lectiva de manera equilibrada. Respectant cada infant. La seva historia, el seu bagatge individual i al mateix temps proporcionar la dimensió socila de viure amb els altres, d’una convivencia entre iguals.
  • L’educació compartida. Família, escola i altres serveis col.laboren estretament en la formació dels infants. Pares i mestres i altres professionals, coneixedors dels infants, estableixen una relació d’intercanvi d’experiències, criteris i opinions concretes sobre l’educació personal dels petits.
  • Estabilitat i regularitat. L’estabilitat com a font de seguretat per a infants i adults, és el teló de fons de la vida a l’escola. Una vida dinámica i regular, que s’acomoda al progres evolutiu i d’aprenentatge de cada infant. Un ritme ordenat i flexible que s’adequa a cada realitat concreta, a cada situació.
  • Relacionar-se per créixer. Les relacions personals de qualitat constitueixen l’eix principal en l’educació. Relacions entre infant i adult, relació directa i permanent entre el personal i cada família. Relació interna entre els components de l’equip del centre.
  • Relacions que els infants estableixen entre ells, grans i petits, que es coneixen, s’interessen els uns pels altres i es respecten mutúament. S’estableix una veritable xarxa de relacions personals en un diàleg constant.
  • El fet quotidià dels infants es recolza sobre dos pilars: el joc, l’activitat infantil per execel.lència i les situacions de vida diària:higiene, menjar, descans, entrada i sortida, etc. Activitats de descoberta, d’experimentació, de manipulació i de construcción, de moviment, de pensament i d’imaginació, de comunicació i convivencia amb els cent llenguatges. Activitats a través de les quals els infants aprenen conèixer-se ells mateixos, a conèixer el món que els envolta i a relacionar-se amb les persones i els objectes en situacions diverses. Activitats individuals i col.lectives espontànies o suggerides per l’adult, en alternança i equilibri, garantía per als infants d’esdevenir protagonistas del propi progres.
  • Dimensions a l’abast, adequades a les capacitats de relació dels infants amb les persones i amb les coses: el número de nens/es a cada grup. La quantitat d’adults, els espais, tant interiors com exteriors, l’equipament, la decoració. Totes les proporcions són pensades per als qui en fan ús per tal de facilitar un clima acollidor i personalitzat.
  • Entorn acollidor. Una atmòsfera càlida i alegre, un entorn segur i acollisor. La distribució i organització de l’espai interior i a l’aire lliure estan pensades per facilitar una vida de qualitat. Un espai per a cada funció, un espai per a tothom. L’espai pels infants, l’espai dels adults, zones d’activitat i de repòs, zones de pas i de trovada. Uns espais per l’activitat plaent i saludable dels infants.
  • Una estructura de temps que facilita el funcionament de la vida en comú i alhora garanteix el respecte a ritme individual. Temps per a tothom, infants i adults, temps per activitats, temps per gaudir, temps per crear relacions a un ritme ordenat, tranquil, lliure i dinàmic.
  • Un diàleg d’arrelament i obertura. Els centres educatius són permeables a la realitat externa en la doble direcció: de fora a dins i de dins a fora. La vida entra als centres a través de molts diferents canals i, alhora, l’escola mostra a l’entorn la infancia amb les seves peculiaritats sempre sorprenents i apassionants, en una continuada interrelació infancia-societat.

 

Darrera actualització d’aquest contingut: 12/05/2020 a les 13:04h
Ajuntament de Torrelles de Llobregat

Ajuntament de Torrelles de Llobregat

Plaça de l'Ajuntament núm.1 Torrelles de Llobregat 08629 (Barcelona)

Telèfon: 93.689.00.00 - a/e: (Necessites javascript per veure aquest correu-e)

Amb la col·laboració de:

Diputació de Barcelona