Junta Local de Seguretat

Dimarts, 20 de desembre de 2022 a les 00:00

Escrit d'opinió de Falgàs Marco, regidora de Governació, Protecció Civil, Via Pública i Civisme i Hisenda

A la Junta Local de Seguretat del passat 16.12.2022 es va fer una valoració de les polítiques de seguretat que s’han dut a terme des de l’inici del mandat.

El principal propòsit en matèria de seguretat ciutadana ha estat impulsar una sèrie d’accions per resposta a les necessitats del municipi.  Per aconseguir-ho hem seguit els següents passos:

  1. Fase d’objectius. Quines són les necessitats prioritàries del municipi i de la ciutadania. Vam elaborar un Pla de Seguretat Local que ens va mostrar un escenari de la realitat del municipi i ens va determinar cap a on havíem d’impulsar el pla d’acció. Va ser aprovat el 2020. Aquest Pla conté 4 línies estratègiques, cadascuna d’elles recull uns objectius estratègics i una pila d’objectius operatius:

  1. Recursos disponibles. Determinar quins recursos disposem i quins necessitem per tirar endavant el Pla d’acció.
  • Normativa. Cal dotar amb una eina normativa a la policia local per donar resposta a tot allò que afecta la convivència ciutadana. S’aprova l’Ordenança de Civisme i Convivència Ciutadana
  • Recursos Humans. Cal completar la plantilla de la policia local per assegurar la seva presència de forma ininterrompuda. Es crea una nova plaça d’agent.
  • Recursos materials. Cal dotar a la policia local eines materials per facilitar les seves tasques. Instal·lació de càmeres de seguretat: inclou càmeres de videovigilància, lectomatrícules i radars pedagògics. Cadascun d’aquests aparells amb diferents finalitats (de trànsit, de seguretat ciutadana, de civisme)
  • Convenis amb altres administracions: per ampliar el ventall de serveis per a possibilitar a la ciutadania el seu accés: DNI mòbil, radars mòbils, unitats especialitzades en prevenció d’incendis, de seguretat ciutadana..
  • ADF i Protecció Civil. Comptar amb les entitats municipals i treballar de forma conjunta.

 

  1. Pla d’Acció. Les principals novetats en aquest mandat són les següents:

 

  • Creació de la Unitat d’Educació Viària i Cívica.
  • Creació de la Unitat Mòbil de denúncies.
  • Campanyes específiques: trànsit (alcoholèmies, patinets, radar mòbil, remolcs sense tractora), comerç, tinença animals, assistencials, de civisme.
  • Reunions preventives i de coordinació amb altres cossos de seguretat I emergències
  • Mobilitat: intervenció en la planificació de millores de senyalització viària.

 

  1. Avaluació. El nombre de serveis realitzats és un indicador resum que mostra l’evolució de la feina de la policia local des de l’inici del mandat. Aquest indicador comprèn tota classe de serveis que els agents de la policia local han efectuat al municipi cada any.

 

Darrera actualització: 23.12.2022 | 11:54