Alta, Modificació i Baixa al registre municipal d'entitats (RME)
El Registre Municipal d’Entitats (RME) té per objecte facilitar el coneixement del nombre i naturalesa de les entitats existents al municipi, les seves finalitats i representativitat, als efectes de possibilitar una correcta política municipal de foment de l’associacionisme.
Només les associacions que estiguin inscrites en el Registre Municipal d’Entitats podran exercir els drets que la Llei i la Instrucció del Registre reconeixen a les entitats.
Les entitats inscrites tindran l'obligació de notificar, durant el primer trimestre de l'any, les modificacions que afectin a les dades registrals.
Quin cost té:
Gratuït
Quan es dóna resposta:
L'Alta en un termini de 20 dies des de la sol·licitud d’inscripció.
La Modificació i la Baixa de forma immediata, tan bon punt la Regidoria corresponent tingui constància per escrit dels canvis a efectuar.
Qui pot sol·licitar-ho:
Totes les entitats i associacions sense ànim de lucre que actuen en l’àmbit territorial de Torrelles de Llobregat
Cal aportar:
-
Sol·licitud d'Alta al RME
Model sol·licitud d'Alta al RME
-
Sol·licitud de modificació al RME
Model sol·licitud de modificació al RME
-
Sol·licitud de baixa al RME
Model sol·licitud de baixa al RME
-
Certificat número socis
Model de certificat de número de socis
-
Còpia dels estatuts reguladors de l'entitat
Necessària per a l'Alta
-
Número d'inscripció en el Registre General d'Associacions de la Generalitat de Catalunya o qualsevol altre registre que, pel seu àmbit d'actuació, territorial o material, correspongui o certificació acreditativa d'haver presentat la sol·licitud d'in
Necessària per a l'Alta
-
Còpia del NIF de l'entitat
Necessària per a l'Alta
-
Domicili social de l’entitat, correu electrònic i pàgina web, si s'escau.
Necessària per a l'Alta
-
Acta o certificació de la ultima assemblea general de socis, o d'un òrgan equivalent, en què hagi estat escollida la junta o òrgan de govern vigent en el dia de la inscripció, amb nom i cognoms, DNI, adreça i el telèfon, en el seu cas, de les perso
Necessària per a l'Alta
-
Certificació del número de socis inscrits en el moment de la sol·licitud, especificant els que siguin residents al municipi (model de certificat de número de socis).
Necessària per a l'Alta
-
Certificació de pertinença, si fos el cas, a federacions, confederacions o unions.
Necessària per a l'Alta
-
Logotip de l’entitat, si en té (si és possible, en format digital).
Necessària per a l'Alta
-
Dades bancàries de l'entitat (Sol·licitud d’alta de dades bancàries per als tercers)
Necessària per a l'Alta
-
Programa o memòria anual de les seves activitats i pressupost anual de l’entitat.
Necessària per a l'Alta
-
Certificat emès per secretari de l'entitat (amb el vistiplau de la presidència) on consti la data i el lloc de l'assemblea que hagi decidit donar de baixa l'entitat. Si es considera adient es poden especificar els motius de la baixa.
Necessària per a la Baixa
-
En el cas de dissolució de l'entitat, caldrà aportar un certificat signat per la persona expressament autoritzada a aquest efecte, que acrediti que s'ha produït la dissolució de l'associació i, per aquesta raó, se sol·licita la cancel•lació dels
Necessària per a la Baixa
Canals de tramitació:
-
Telemàticament
Presentar la sol·licitud d’alta, modificació o baixa al RME adjuntant-la a una instància genèrica juntament amb la resta de documentació necessària.
Tramitar ara