CONTACTAR | GUIA DE CARRERS | ES | EN | FR

MIDA DEL TEXT | Augmentar la mida del textMida del text normalReduir la mida del text | SENSE ESTILS

Logotip
capçalera_abella
Portada > Dia a dia del govern municipal

Dia a dia del govern municipal

Serveis Socials
Serveis Socials

AL SERVEI DE LA CIUTADANIA: REFORÇANT L'ATENCIÓ A LES PERSONES QUE EN AQUESTS MOMENTS PATEIXEN UNA DOBLE VULNERABILITAT

Escrit d'opinió de Vanesa Santiago, regidora de Serveis Socials i Gent Gran

Ja fa molts anys que, en el nostre país, les generacions que ens han precedit van aconseguir amb molt d’esforç el dret a l’educació, a la salut , a les prestacions… creant així el que coneixem avui com l’estat del benestar i on els Serveis Socials en son actualment un pilar fonamental.

Les primeres accions enfocades a pal·liar la pobresa van ser la caritat i la beneficiència, hi van conviure d’altres com l’ajuda informal,  la tecnificació de la intervenció … fins arribar al model actual.

En ple segle XXI,  Serveis Socials té un gran repte per davant: poder donar resposta a les necessitats socials al llarg de totes les etapes de la vida d’una persona.

Torrelles no és aliena a aquest desafiament . Tenim molta feina per fer i l’enfoc està en què la persona gaudeixi d’un projecte vital  des de la màxima autonomia possible i en el seu propi entorn.

Al llarg del cicle vital qualsevol persona pot trobar-se en una situació  susceptible de ser atesa des dels Serveis Socials i  per tant el nostre objectiu és la millora constant de l’eficàcia i l’eficiència del servei.

Davant de la situació excepcional que estem patint amb el COVID-19 som conscients que cal donar resposta a totes i cadascuna de les demandes i necessitats socials i avançar-nos a les dificultats emergents fruit d’aquesta crisi en aquest recorregut hem desplegat diferents mesures socials.

Els temps difícils que estem vivint ens fan ser persones méscreatives i solidàries, els darrers dies hem vist i viscut experiències en aquesta línia i volem agraïr aquestes mostresd’afecte i suport a totes les persones que desinteressadament han fet i fan aquest gest. A la vegada, sabem que hi ha situacions molt dures, difícils i angoixants que requereixen d’atenció i suport.

A l’equip de govern ens correspon treballar dur i buscar solucions a les dificultats que van sorgint dia a dia i lluitar per superar aquesta crisi.

Vull acabar com he començat, el nostre objectiu ara més que mai és l’atenció a la ciutadania i sobretot a aquelles persones que estan patint una doble vulnerabilitat perque ja partien de situacions de fragilitat.

  1. Ignasi Llorente
    25/03/2020
    Escrit d'opinió d'Ignasi Llorente, alcalde de Torrelles de Llobregat
  2. Maria Vidal Martínez
    23/03/2020
    Escrit d'opinió de Maria Vidal, regidora de Comunicació de l'Ajuntament de Torrelles de Llobregat
Darrera actualització d’aquest contingut: 27/03/2020 a les 09:34h
Ajuntament de Torrelles de Llobregat

Ajuntament de Torrelles de Llobregat

Plaça de l'Ajuntament núm.1 Torrelles de Llobregat 08629 (Barcelona)

Telèfon: 93.689.00.00 - a/e: (Necessites javascript per veure aquest correu-e)

Amb la col·laboració de:

Diputació de Barcelona