Presentació del llibre: No sense el meu mòbil. Una guia per gestionar l'educació en l'univers de les pantalles

Dimecres, 15 d’octubre de 2025 de 17:30h a 18:30h

Dins de la Setmana de la Gent Gran.
 

A càrrec de Jaume Funes, psicòleg, educador i periodista. Especialitzat en l’atenció als adolescents i les seves dificultats socials.

 

No sense el meu mòbil: una guia per gestionar l'educació en l'univers de les pantalles

Avui dia, un dels grans reptes educatius que afrontem pares i mestres és la relació que tenen els adolescents amb les pantalles. No podem oblidar que l’univers digital forma part de les seves vides i que allà hi practiquen la seva adolescència, tant si ens agrada com si no.

Educar en aquest àmbit passa per deixar de censurar i començar a connectar amb ells. Passa també per no deixar-nos endur per la por, parar-nos a pensar sobre nosaltres i sobre com són les nostres vides adultes en aquest univers per poder, així, començar a descobrir realment com és la seva vida digital. Posant-nos en la seva pell, si tenim criteris educatius coherents, podrem descobrir com orientar-los i ajudar-los a prendre les millors decisions possibles.

Aquest llibre és una eina utilíssima de reflexió i també d’acció per encarar un dels temes més sensibles actualment pel que fa a l’educació dels nostres adolescents, i es planteja des d’una visió positiva, de connexió amb els nois i noies, per ajudar-los a prendre decisions i ser persones que viuen i conviuen, també en aquest territori.

 

Jaume Funes Artiaga (Calataiud, 1947). Psicòleg, educador i periodista, ha dedicat bona part de la seva vida a escoltar, comprendre i ajudar els adolescents. Ha treballat a l’administració, l’escola, el carrer i els espais terapèutics. Autor de molts llibres i articles, va publicar el primer, La nova delinqüència infantil i juvenil, el 1982, quan semblava que el problema dels joves eren les bandes. Pensant en la renovació de l’escola, va publicar Fer de mestre quan ningú no sap per a què serveix (2019). El seu llibre sobre els adolescents Estima’m quan menys ho mereixi... perquè és quan més ho necessito (2018) va ser un èxit de vendes i ha superat els 25.000 exemplars entre les edicions en català i castellà. Malgrat considerar que seria l’últim text sobre adolescents, les preocupacions educatives compartides el van portar a escriure Estima’m... però vull saber-ne més (2020) i la novel·la per quan acaben l’escola Encara he de viure (2022).

Web: jaumefunes.com

Quin cost té:

Gratuït

Parc de Can Sostres, s/n - 08629 Torrelles de Llobregat - Barcelona
Nom de contacte: Regidoria de Cultura i Entitats de l'Ajuntament de Torrelles
Telèfon: 936 890 000 (ext.118)
Fax: 936890510
Adreça electrònica: cultura@torrelles.cat
Lloc web: www.torrelles.cat
Horari:  
A convenir amb l’Ajuntament en funció del tipus d’activitat.
Vegeu-ne la situació al mapa
Darrera actualització: 29.09.2025 | 13:13