Comunicat dels alcaldes dels municipis metropolitans afectats pel temporal Glòria

Dijous, 23 de gener de 2020 a les 00:00
S'han reunit representants de Torrelles, Begues, Castellbisbal, Cervelló, Corbera de Llobregat, El Papiol, La Palma de Cervelló, Pallejà, Sant Climent de Llobregat i Santa Coloma de Cervelló

Aquest matí, a la seu de l’Àrea Metropolitana de Barcelona, alcaldes i alcaldesses dels municipis metropolitans afectats per talls de llum derivats del temporal Glòria s’han reunit per afrontar aquesta problemàtica. En aquesta reunió, s’ha acordat:

PRIMER. Exigir a la companyia distribuïdora de llum mesures urgents per assistir a la ciutadania i restablir el servei elèctric a totes les zones dels municipis afectats i que a hores d’ara encara no tenen el servei restablert.

SEGON. Sol·licitar a l’Àrea Metropolitana de Barcelona (ÀMB) i a la Generalitat de Catalunya que actuïn com a mediadors davant la companyia elèctrica per demanar als responsables el restabliment del servei.

TERCER. Sol·licitar suport tècnic i jurídic a l’Àrea Metropolitana de Barcelona (ÀMB) per avaluar la situació actual de les infraestructures elèctriques i d’acompanyament en les actuacions per al seu arranjament i millora.

QUART. Demanar el suport jurídic de l’ÀMB en la tramitació de les demandes que els ajuntaments membres d’aquesta corporació puguin interposar davant de la companyia elèctrica.

CINQUÈ. Disposar de la partida de l’ÀMB prevista per a la gestió agro-forestal i el manteniment dels boscos dels municipis aplicant mesures preventives que evitin o minimitzin situacions com les viscudes durant les darreres 48 hores.

SISÈ. Instar a la Diputació de Barcelona a prendre part en la resolució d’aquesta problemàtica en les àrees que siguin de la seva competència. Així mateix, disposar dels recursos que s’ofereixen a tal efecte en el menor temps possible.

En aquest sentit, el proper dilluns 27 de gener hi ha prevista una reunió entre els alcaldes i les alcaldesses dels municipis afectats i el Director General d’Energia i Seguretat Industrial de la Generalitat, el Sr. Pere Palacín, per exposar la situació i transmetre la preocupació per les deficiències de la infraestructura elèctrica en els municipis esmentats.

A més, el proper dimarts 28 de gener es presentarà i debatrà en el Consell Metropolità una moció presentada pel grup metropolità de CATtorrelles relativa a l’estat de les línies elèctriques a les zones de muntanya en concordança amb els acords exposats i que estima el suport de la resta de grups metropolitans.

Darrera actualització: 14.12.2021 | 09:25