Les càmeres de seguretat a Torrelles

Dijous, 25 de juny de 2020 a les 00:00
Escrit d'opinió de Falgàs Marco, regidora de Governació, Protecció Civil, Via Pública i Civisme, Hisenda

Un dels compromisos adquirits al Pla d’Actuació Municipal per aquesta legislatura en matèria de seguretat ciutadana és la instal·lació de càmeres de seguretat. Ens podem preguntar si és necessari destinar recursos públics en càmeres de seguretat en un municipi que té un índex de delinqüència del 24,89 per mil, una dada molt per sota de la mitjana de Catalunya, però certament són un pas més cap a la prevenció i són una eina més per a la policia local de Torrelles i la resta de cossos de seguretat, tenen capacitat de dissuadir i les entenem com a complement del servei de proximitat que presta la policia local. Les càmeres que es volen instal·lar són de dos tipus atenent a diverses finalitats: per una banda, es tractaria de càmeres de captura d'imatges de matrícules de vehicles, que serien utilitzades pels cossos de seguretat per prevenir i investigar la comissió de delictes, així com també intensificar el control del trànsit rodat en indrets com la pista de Begues; i de l’altra banda, càmeres de captació d’imatges situades en llocs on es detecta un cert augment de l’incivisme, amb la finalitat de protegir l’espai públic i els equipaments i mobiliari urbans.

La instal·lació d’aquestes càmeres no serà inmediata i requereix d’acomplir diversos requisits. El primer de tots és el tràmit corresponent per aconseguir les autoritzacions pertinents de la Comissió de Control de Dispositius de Videovigilància de Catalunya, i de la Direcció General de l'Administració de Seguretat del departament d'Interior de la Generalitat de Catalunya per a la instal·lació i gestió de noves càmeres. L’Ajuntament de Torrelles, a través de la policia local, ha de justificar la finalitat d’aquestes càmeres i la localització de la seva instal·lació.

El segon requisit és l’adequació tècnica de cadascun dels aparells, que necessiten idòniament la connectivitat a través d’equips sense fils que enllacin amb la central de dades de la policia local. A més a més, cal tenir en compte i acomplir tota la normativa  per assegurar la protecció de dades, el que obliga a prendre les mesures imprescindibles de caire tècnic per a la seva protecció.

I el tercer requisit, i no menys important, és que ens quadrin els números: les càmeres de seguretat i la seva instal·lació tenen un preu d’adquisició i de manteniment molt alt, és per això que la seva instal·lació ha de ser progressiva, prioritzant una primera fase amb la instal·lació de càmeres en les diverses entrades del municipi, i més endavant en altres punts més concrets del territori municipal.

Darrera actualització: 14.12.2021 | 09:26