El petit comerç dona vida a Torrelles

Divendres, 20 de juny de 2025

Aquesta edició inclou una entrevista amb l’Esther, responsable de La Moda Nostra, una botiga situada al bell mig del carrer Major de Torrelles. Aquest espai no només ofereix roba i accessoris, sinó que també aposta per una proposta diferent i creativa amb tallers diversos i productes singulars. A través de la conversa que presentem a continuació, descobrirem el seu projecte, la seva filosofia i la passió pel comerç de proximitat.

La Moda Nostra és una botiga amb una proposta molt personal. Com va néixer aquest projecte i què et va inspirar a obrir-lo a Torrelles?

La Moda Nostra no va néixer en un moment concret, sinó que és el resultat d’un camí llarg i molt vinculat a la meva història familiar. Vinc d’una família de sastres i modistes, així que des de petita he crescut envoltada de teles, botons i cremalleres. Sempre m’ha captivat la possibilitat de crear amb les mans, de transformar materials en peces úniques.

Durant molts anys vaig fer petites creacions que venia entre amics i familiars. Professionalment, sempre he estat en contacte amb el públic. Vaig treballar en una coneguda marca multinacional de moda, on vaig passar per diferents etapes fins a arribar a ser cap de sucursal. Paral·lelament, em vaig formar com a escaparatista i dependenta, cosa que em va aportar molts coneixements sobre el món del comerç.

Tot i això, el ritme intens i l’estrès d’aquella feina van fer que em replantegés les prioritats, sobretot quan vaig ser mare. Vaig fer una pausa que em va permetre reflexionar i descobrir què era allò que realment em feia feliç: el contacte directe amb les persones i la creativitat.

Anys més tard, va sorgir l’oportunitat de traspassar un petit local a Torrelles, el poble on visc. Amb el suport de la meva família, vaig decidir llançar-me a l’aventura. La botiga era petita, però molt acollidora, i ben aviat la gent em va començar a preguntar com feia les meves creacions i si els podia ensenyar. Això em va fer adonar que hi havia interès per aprendre a crear.

Uns mesos després, va aparèixer l’oportunitat d’un nou local —l’actual— que em va permetre fer créixer el projecte i donar-li una nova dimensió. Així va néixer l’essència de la Moda Nostra tal com és avui: un espai de moda, creativitat i proximitat.

Més enllà d’una botiga de roba, oferiu tallers i productes especials. Ens pots explicar com combineu aquestes dues vessants: la moda i l’espai creatiu?

La botiga està dividida en dues zones: a l’entrada hi ha la sala de venda, on es pot trobar la roba i els complements, i al fons tenim un espai dedicat a la creativitat, que és l’ànima del projecte.

En aquest espai creatiu fem tallers molt diversos. Alguns els impulso i imparteixo jo mateixa, i d’altres els organitzen persones convidades que venen a compartir els seus coneixements. El més bonic és que sovint es creen experiències molt especials: per exemple, hem organitzat tallers privats per a grups d’amigues que fa temps que no es veuen i aprofiten aquest espai per retrobar-se, crear juntes i després sortir a fer un beure pel poble. Són moments molt únics que donen sentit a tot plegat.

També oferim aniversaris infantils personalitzats, pensats perquè els més petits puguin gaudir d’una experiència creativa i diferent. Ens agrada molt aquesta combinació entre moda i comunitat, entre vendre peces amb ànima i generar espais on la gent pugui expressar-se i compartir.

Quins tipus de productes podem trobar actualment a La Moda Nostra? Ens podries destacar algun d’especial o artesanal?

A La Moda Nostra oferim una selecció molt variada de productes: roba, complements, bijuteria, encens, minerals, espelmes... Ens definim com una concept store, un espai on pots trobar una mica de tot, sempre amb una mirada acurada i un fil conductor estètic i emocional.

El que fa especial la nostra oferta són tots aquells detalls fets aquí, amb molta cura i amor. Si hagués de destacar un producte molt especial, seria una diadema que dissenyem i confeccionem íntegrament al nostre taller. És una peça única, nascuda aquí, i que ja distribuïm a altres botigues d’arreu de l’Estat amb una filosofia molt semblant a la nostra.

També fem espelmes de cera d’abella, que han estat protagonistes de molts dels nostres tallers. Més enllà del procés artesanal, el que es crea durant aquestes sessions és un moment molt especial: íntim, emocional i compartit. És aquest valor afegit, el de viure una experiència, el que fa que molts dels nostres productes vagin molt més enllà de l’objecte físic

El fet d’estar situats al carrer Major us dóna molta visibilitat. Què significa per a tu formar part activa del comerç local de Torrelles?

Per mi, formar part del comerç local de Torrelles és una manera de contribuir al cor de la meva comunitat. No es tracta només de tenir una botiga on la gent ve a comprar, sinó de crear un espai on també poden aprendre, inspirar-se i connectar entre elles.

És un compromís amb la proximitat, amb la qualitat i amb el desenvolupament col·lectiu. Estar al carrer Major em permet ser visible i accessible, però sobretot ser part activa de la vida del poble. M’agrada pensar que La Moda Nostra és més que un negoci: és un punt de trobada on passen coses boniques i on la gent se sent a gust i acollida

Els tallers que organitzeu (com feng shui, espelmes de mel, aromateràpia...) aporten una dimensió diferent al concepte de botiga. Quina ha estat la resposta del públic?

La resposta ha estat molt positiva des del primer moment. Els tallers aporten una dimensió vivencial i participativa que transforma completament l’experiència dins la botiga. No es tracta només de venir a comprar, sinó de viure, aprendre i crear.

Els clients valoren molt poder endur-se a casa alguna cosa feta amb les seves pròpies mans, però sobretot valoren el moment compartit: l’ambient, la connexió i la sensació d’haver viscut una experiència significativa. Hi ha tallers que generen una emoció tan especial que costaria descriure-la amb paraules.

Una cosa molt bonica és veure com moltes persones repeteixen. Un dia venen amb la mare, un altre amb amigues… Volen tornar a viure aquell moment, però amb gent diferent. Això demostra que no només es tracta del que fem, sinó de com ho vivim plegats.

Com aconseguiu crear una experiència propera i única per als vostres clients, en un context cada cop més dominat pel comerç digital?

Per nosaltres, el més important és que cada persona que entra a La Moda Nostra senti que no és només un client, sinó que forma part d’una comunitat. En un món cada vegada més digitalitzat, nosaltres apostem justament pel contrari: pel tracte directe, per la conversa cara a cara i pel temps compartit.

A través dels tallers i de l’atenció diària a la botiga, oferim un espai on la gent no només aprèn tècniques noves, sinó que també es relaxa, s’expressa i es relaciona. Creem moments reals, autèntics, que connecten emocionalment amb les persones.

Aquesta calidesa, aquest vincle personal i l’atenció cuidada són aspectes que el comerç en línia difícilment podrà oferir. I és justament aquí on radica el nostre valor afegit..

Heu pensat en expandir l'activitat a través de vendes en línia o xarxes socials?

Actualment fem servir diàriament les xarxes socials per compartir les novetats de la botiga, promocionar els tallers i mantenir una connexió directa amb la nostra comunitat. És una eina molt valuosa per arribar a més persones i mostrar el dia a dia del que fem a La Moda Nostra.

Tot i que la venda en línia no és ara mateix el nostre enfocament principal, no descartem explorar aquesta via en el futur. Ens agrada que l'experiència sigui presencial i propera, però també som conscients que les xarxes ens permeten fer arribar la nostra essència a persones que no poden venir físicament a la botiga. Per tant, hi ha la voluntat de seguir creixent digitalment, sempre que no es perdi l'autenticitat i el tracte humà que ens defineix.

Quins creus que són els punts forts de La Moda Nostra com a comerç local? Hi ha alguna cosa que t’agradaria potenciar encara més?

Un dels grans punts forts de La Moda Nostra és l’exclusivitat i la proximitat. Molts dels productes que oferim —especialment els que es treballen als tallers— es poden personalitzar i es fan en sèries molt petites. Això fa que cada peça sigui única, i que qui la porti sàpiga que difícilment se’n trobarà una d’igual.

A més, aproximadament el 80% del que oferim està fet aquí mateix, a Torrelles o en tallers propers. Ens agrada saber d’on ve cada producte, conèixer la seva història i donar suport a la producció local i artesanal.

Una de les línies que ens agradaria potenciar encara més és la sostenibilitat. No entesa només com una moda o una qüestió vinculada al reciclatge, sinó com una manera de viure. Per nosaltres, sostenibilitat vol dir viure amb respecte, amb consciència i amb la intenció de preguntar-nos: “què estem fent?”. Vivim massa ràpid, i la sostenibilitat també és saber aturar-se.

Ens agradaria ajudar a recuperar la idea que la roba és una expressió de qui som, una inversió en identitat i no només una resposta a les modes. No cal que tothom vesteixi igual només perquè ara es porten els pantalons amples o un cert color. El que volem és que cada persona trobi el seu propi estil i es pugui expressar a través del que porta, amb autenticitat i criteri..

Com valores la importància de comprar al poble? Què creus que aporta La Moda Nostra a la comunitat de Torrelles?

Comprar al poble és fonamental per mantenir viu el teixit comercial local. Significa crear llocs de treball, fomentar una economia més sostenible i, sobretot, donar suport a famílies del mateix municipi. Quan comprem al poble, estem reforçant vincles socials: entre veïns, amics i famílies. És una proximitat i una confiança que no trobaràs mai en un centre comercial ni en una gran superfície.

La Moda Nostra no només és una botiga, sinó un espai que aporta cultura, art i aprenentatge a través dels tallers que oferim. Aquests tallers donen vida al poble i estan pensats per a totes les edats. És cert que el nostre públic majoritari són dones, però també hi participen homes, i cada cop més.

Creiem que som un exemple de com un comerç local pot contribuir activament al benestar i a la cohesió del municipi. No només venem productes, sinó que oferim experiències que connecten les persones i fan poble.

Finalment, quin consell donaries a algú que vulgui emprendre un negoci local avui dia?

El primer que diria és que cal tenir molt clara la il·lusió i la passió que hi ha darrere de la idea. Emprendre un negoci local és molt diferent de treballar en una gran cadena: aquí tot és més proper, més humà i també més exigent.

Cal tenir paciència, ser molt flexible i estar disposat a adaptar-se constantment. Els canvis formen part del camí, i cal respondre-hi amb creativitat i constància. També és essencial apostar per una presència activa a les xarxes socials, que són una gran eina per connectar amb la comunitat i donar visibilitat al projecte.

I un altre aspecte clau és col·laborar amb altres establiments del poble, fer xarxa, crear sinergies... perquè junts sempre som més forts. Però, sobretot, el que no pot faltar mai és fer-ho amb molt d’amor. Quan les coses es fan des del cor, es nota i acaben sortint bé.


Esther, moltes gràcies per la teva participació en aquesta entrevista i gràcies per fer comerç.

 

Darrera actualització: 4.07.2025 | 13:49