Amb estima i ganes un plat senzill es pot convertir en un plat elaborat

Dimecres, 15 d’octubre de 2025

Entrevista a Fàtima El-Harrak - Nagreen Bar Burguer

La Fàtima El-Harrak estava a punt de marxar a Bèlgica quan el seu germà li va prposar obrir un negoci a Torrelles, en aquell moment, van decidir provar sort amb el Nagreen Bar Burger, una bar on servir una cosa tan senzilla com una hamburguesa però que, com ens explica la Fatima, amb estima es pot convertir en un plat molt elaborat.

1. Com va néixer la idea d’obrir un bar amb format “burguer” a Torrelles? Què us va inspirar o animar a tirar endavant aquest projecte?

El meu germà i jo sempre ens hem dedicat a l'hostaleria, tenim el nostre ofici, jo sóc administrativa i ell es dedica al món de la construcció, però hi ha hagut moments en la nostra vida en què el món de l'hostaleria ens ha fet sortir del pas, sempre ens hem sentit atrets pel món del menjar, el fet de tastar coses noves, la innovació aplicada a la cuina, i aquest local estava en traspàs. Jo en aquells moments ho tenia tot preparat per marxar a Bèlgica, fins i tot tenia els bitllets d’avió, aquest local estava en traspàs i el meu germà em va proposar quedar-nos amb el traspàs, i jo li vaig dir que ni de broma, però al final em va convèncer, i li vaig dir, vinga va, som-hi. Aquest local era una xurreria, i vam pensar a convertir-lo en una hamburgueseria, en aquells moments estava de moda, és un plat senzill que posant-li estima i ganes es pot convertir en un plat elaborat, vam pensar, li posarem una mica d’això i una mica d’allò i un bon nom, el meu germà és un boig dels noms. Ens hem criat aquí a Catalunya, a la carta hi ha plats catalans, però també hi ha plats de tot arreu, hi ha tocs del Marroc amb espècies, les broquetes, el cuscús, és una cosa diferent que no tenen els altres locals.

 

2. Què suposa per vosaltres viure, treballar i gestionar un negoci propi en un poble petit com el nostre?

Això és complicat perquè al final Torrelles és molt petit, es viu supertranquil, es viu molt bé, però la rutina és com que cansa una mica, en ser un poble tan petit la gent és una mica especial, hi ha gent una mica tancada, no sé com dir-ho. Al final treballem per a tothom, i tots són benvinguts, busquem que la gent es trobi a gust.

 

3. Quin paper creieu que juga el comerç local en la vida del poble?

No hem de ser negatius, però és cert que avui dia els grans es mengen els petits, a més la gent del poble té el xip de què tot ha de ser més assequible i més barat perquè és un poble, i de vegades no entenen que nosaltres, els comerciants, paguem els mateixos impostos que en una gran ciutat, no tenim preus cars, són preus estàndards, paguem impostos, terrassa, lloguers, el personal. La gent es queixa perquè un cafè amb llet val 1,60 €, perquè si, a part de tenir el millor cafè del poble doncs s'ho val, jo compro un cafè orgànic, tenim molts tipus de cafè i de molts preus, però al final el que volem és que la gent valori la qualitat que donem, que tot es fa amb afecte, i de tu a tu.

Els comerços s'estan deteriorant força, no hi ha aquesta unió entre comerços, i després veus que van tancant un darrere de l’altre, hi ha vegades que penses, ostres quina pena, i botigues de tota la vida, és trist, però quan veus que tanquen uns i obren altres et quedes amb això, seria molt trist que al final a Torrelles només es quedés amb un estanc i una farmàcia.

 

4. Quantes persones formeu part de l’equip i com us organitzeu el dia a dia?

Organitzar el dia a dia és rutinari, hi ha uns torns establerts i en total som un equip de 6 persones.

 

5. Com gestioneu treballar en família, en el vostre dia a dia?

El problema de vegades és que la confiança fa “una mica de fàstic”, tots som família i amics, la Montse, la cuinera havia estat la meva cap, és la mare d'un amic, aquest frec ja és de família, la meva cunyada, el meu cosí, el meu germà, és com a casa, com va la convivència? Doncs hi ha dies de tot, a mi el que m'agrada és el bon rotllo que tenen entre ells, i com ho transmeten als altres.

 

6. Estem en un moment de la història, on la tecnologia i el món digital és molt important, i quasi imprescindible per no quedar-se enrere a l’hora de donar-se a conèixer, promocionar-se. El Nagreen bar-burguer és molt actiu a les xarxes socials, us autogestioneu les xarxes vosaltres mateixos? Us compensen les hores invertides i els esforços que hi dediqueu?

Compensat no ho està, però cal fer-ho perquè l'actualitat és el que et reclama, al final encara que estiguem en un poble, les xarxes és el que mou a la gent, són hores invertides, la gent veu la publicació, però és darrere hi ha molta feina, buscar el moment, buscar la foto, al final és com si es tractés d’una obligació, però hi ha botigues que no tenen xarxes. Intentem estar sempre superactualitzats, som molt actius el meu equip, que és gent jove, sempre em proposa coses noves, ara estan amb el Tiktok, hem obert un compte, però de moment no hem pujat res, no es pot estar a tot arreu.

 

7. Ara mateix el vostre negoci està en un moment d’expansió, això vol dir que tot i l’esforç diari no perdeu comba i continueu apostant pel petit comerç, Fatima, fes-nos 5 cèntims d’aquest nou projecte.

Ens agrada l'hostaleria, la gent ja no es prepara el menjar a casa seva, no tenim temps, se't fa malbé el menjar a la nevera, tot és cinquena gamma, tot envasat que és escalfar i menjar. Al nostre local de Santa Coloma fem menjar que és de data curta, que no porta conservants, portem un any amb el negoci, però vam obrir al públic al mes de juny, hem fet molta feina, hi ha molta burocràcia, i moltes proves de laboratori darrere d’aquest projecte, la qualitat, el tipus de cuina, el temps en què es fa, el temps que es deixa en càmera, quan treballes amb producte fresc i perible s’ha de ser molt curos amb el procés. A més a més, el meu pare té un hort, però hi ha vegades que cal anar a Mercabarna perquè no hi ha producte de temporada, intentem sempre portar producte de proximitat, és menjar envasat al buit que el pots demanar en línia a la web i el preparem en dos dies, a la botiga és el que hi ha en estoc, i després abastim al Nagreen.

 

8. Nagreen bar-burguer està molt present ampliant serveis a les festes locals o activitats que s’organitzen a Torrelles, amplieu el servei amb barres de consumició, organitzeu actuacions de petit format, etc., És d’agrair aquesta complicitat per ampliar l’oferta gastronòmica i l’oci a un poble petit, compensa tot aquest esforç?

Compensar econòmicament no, però quan muntem càterings pels avis només veure'ls la cara ja em fa contenta, et diuen que tot està molt bo, i això t'omple, intentem sempre ajustar els preus, l'Ateneu també compta amb nosaltres i ens contracti per molts serveis, ens agradaria per més coses al poble, però tenim la cuina a Santa Coloma, però és que aquí no hi ha locals, al final també és un petit comerç, no és una fàbrica, la cuina és enorme, però el servei que oferim no deixa de ser petit comerç, el que vull és que la gent d'aquí i del voltant em tingui com a referència.

 

9. Com és la clientela del Nagreen? Us visiten més veïns habituals o turistes curiosos?

Doncs suposo que com a tots els bars del poble, una persona es cansa d'anar a un lloc i se'n va a un altre, i després a un altre, jo com a consumidora del poble em pots veure a la Plaça, al Sanma, a l'Ostia, vaig consumint a tothom, però poc turisme hi ha al poble, però cada cop menys, abans no es podia ni caminar pel carrer Major quan se celebrava la festa de la Cirera, ara no, ens falta turisme i caldria promoure'l.

 

10. Treballeu amb proveïdors locals? Hi ha productes de quilòmetre zero a les vostres receptes?

Si, treballem força i tenim el nostre propi hort a Sant Vicenç i se’n cuida el meu pare, tenim enciams, tomàquets, patates, cebes, julivert, cilandre, etc. La gent no sap tot el que hi ha darrere dels nostres plats.

 

11. Quins creieu que són els vostres punts forts com a bar- restaurant? I quins aspectes esteu treballant per millorar?

El nostre punt fort és el servei, sempre intentem cuidar fins al més petit detall, tenir tovallons i petits objectes decoratius a les taules, són coses que semblen bàsiques, però no ho són. Llums a la terrassa, jardineres, intentem cuidar al client. Et posen un cafè amb llet, però l’Isma et dibuixa una flor i et fa una “cremeta” bona, de vegades he pensat que la gent s'emportés el seu cafè a taula com a molts locals de la ciutat, però prefereixo el servei a taula, és més autèntic. Respecte al menjar, intentem elaborar el menú diàriament, treballem el menú de migdia tot i ser una hamburgueseria, les chessecake són el nostre fort i les fem nosaltres, intentem tenir molt de producte d'elaboració pròpia.

 

12. Teniu algun plat estrella que no pot faltar a la vostra carta?, “el cafè de l’Isma

El cafè de l'Isma, les burguers, la XL, la chessecake i l'steak tartar que està deliciós, però que ara amb el preu de la carn i que fem el tall a , no està sortint gaire la veritat, però és una delícia, la gent que ho ha tastat és combuaaaaahhh

 

13. Què recomanaríeu a algú que estigui pensant a llançar-se i emprendre un petit negoci al poble?

Que es pot fer, però sempre pensant que és difícil, que si no ets de Torrelles i volt muntar aquí un negoci has de fer alguna cosa original, atractiva i que sigui l'hòstia si no serà molt difícil que el negoci tiri d’endavant.

 

14. I per acabar, si us demano que em definiu Nagreen bar-burgues en tres paraules, quines serien?

Caliu, aquesta és una, són moltes sensacions, si m'ho preguntes així, em posaria a plorar, perquè hem passat moments molt durs, no ha estat fàcil, ni al principi, ni ara que estem remant aquí i allà, caliu, esforç, innovació, i sobretot il·lusió i “carinyo”, serien 5 paraules, no en tinc prou amb 3.

Darrera actualització: 15.10.2025 | 11:14