Obert el termini per sol·licitar el vot per correu
La convocatòria d’eleccions al Parlament de Catalunya es manté per al dia 14 de febrer. La situació sanità ria actual ha portat el govern de la Generalitat de Catalunya a fer campanya per tal que la ciutadania opti per exercir el seu dret a vot de manera anticipada. En aquest sentit, la Junta Electoral ha fet alguns canvis que pretenen facilitar el procés i garantir que tothom hi pugui tenir accés d’una manera senzilla i à gil.
La sol·licitud del vot per correu es pot fer com sempre, a l’oficina de Correus, però també es pot demanar per internet al web www.correos.es fins al dia 5 de febrer. En cas d’optar per fer-ho telemà ticament, cal disposar d’un certificat d’identitat digital que pot ser el DNI electrònic (en aquest cas cal tenir un aparell lector), el certificat de la Fà brica Nacional de Moneda i Timbre o l’idCAT.
Un cop demanat el vot per correu, la ciutadania rebrà a casa la documentació per correu certificat. El sobre comptarà amb el certificat d’inscripció en el cens, una papereta de votació de cadascuna de les candidatures que es presenten a les eleccions, el sobre del vot, un altre sobre adreçat al president/a de la mesa i un full explicatiu amb tot el procediment que cal seguir.
En aquest mateix moment, la persona pot lliurar el seu vot al treballador de Correus i rebrà un justificant que acredita que ha exercit el seu vot. També es pot fer arribar a l’oficina de Correus per enviar el vot per correu certificat. El termini per realitzar aquest pas finalitza el dia 12 de febrer. El servei de Correus entregarà tots els vots a les meses electorals el dia de les eleccions.