Recta final del procés d’elaboració del Pla Local de Joventut
Des de la regidoria de Joventut de l’Ajuntament s’elabora el Pla Local de Joventut (PLJ), un full de ruta que vol donar resposta a les necessitats i demandes del jovent de Torrelles. El procés es va iniciar a principis d’aquest 2020 amb una diagnosi que va permetre fer un retrat de la realitat juvenil del municipi a través d’un recull de dades secundà ries estadÃstiques, la percepció de professionals de diferents à mbits i la visió dels mateixos nois i noies. Els processos participatius utilitzats van ser entrevistes, tallers participatius amb professionals i joves, qüestionaris en lÃnia i enquestes a les xarxes socials. Amb els resultats d’aquesta diagnosi es van extreure un seguit de conclusions que han servit per a establir els eixos estratègics del pla i els programes i les diferents actuacions a desenvolupar. Els eixos principals que marcaran les polÃtiques de joventut en els propers anys són:
- La participació i cohesió social. Preveu posar en marxa un seguit de programes relacionats amb l’oci i la cultura, l’esport, els hà bits saludables i les relacions igualità ries, la participació i la comunicació.
- La transició a la vida adulta, que preveu programes relacionats amb l’educació-formació, el mercat laboral i l’habitatge.
Actualment ens trobem en la darrera fase de l’elaboració del pla. Properament es farà una reunió amb tots els grups municipals per a compartir els resultats de la diagnosi, les propostes que s’esdevenen i  incorporar aquelles aportacions que siguin adients per al col·lectiu jove i factibles, tenint en compte els recursos humans i econòmics dels que disposa el consistori.