El passat dimarts 29 d’octubre, el Ple municipal va aprovar en sessió extraordinà ria les ordenances fiscals de 2020. En lÃnies generals, hi ha una congelació dels tipus impositius dels impostos i de les taxes.
Pel que fa a l’Impost de Béns Immobles (IBI), s’han establert unes bonificacions del 30% en la quota Ãntegra de l’impost en favor de les famÃlies nombroses, monoparentals o que tinguin dos infants i un d’ells tingui una minusvalidesa acreditada en la meritació de l’impost. Aixà mateix, s’han acordat unes bonificacions del 25% en la quota Ãntegra de l’impost pels habitatges que instal·lin elements tèrmics o elèctrics de l’energia provinent del sol. Per acollir-se a aquestes bonificacions en la quota de l’IBI, cal presentar la sol·licitud abans del pròxim dimarts 31 de desembre mitjançant una instà ncia genèrica al Registre d’Entrada de l’Ajuntament.
En el cas de l’Impost d’Activitats Econòmiques (IAE), s’han establert beneficis fiscals per les empreses que contractin dos o més treballadors amb contractes indefinits, que apostin per l’ús d’energia solar o que acreditin mesures de foment de la mobilitat elèctrica i sostenible.
Finalment, el Ple municipal va introduir modificacions en els redactats d’algunes ordenances. En molts casos, es van fer per adequar-les a la normativa vigent.