Incorporant la perspectiva de gènere a l'educació

Divendres, 19 de novembre de 2021

Escrit d'opinió de Vanesa Santiago, regidora de Serveis Socials, Gent Gran, Igualtat i Joventut

El Departament d’Educació defineix la Coeducació com “l’acció educadora que potencia la igualtat real d’oportunitats i valora indistintament l’experiència, les aptituds i l’aportació social i cultural de dones i homes, en igualtat de drets, sense estereotips sexistes, homofòbics, bifòbics, transfòbics o androcèntrics ni actituds discriminatòries per raó de sexe, orientació sexual, identitat de gènere o expressió de gènere”.

Entenem que la incorporació de la perspectiva de gènere a l’educació és fonamental per construir col·lectivament una societat lliure de violències, atenta a la diversitat i que situï  la cura i el benestar de les persones al centre. 

Des de la regidoria d’Igualtat hem iniciat una proposta que busca la implementació de la coeducació al municipi. 

Hem engegat una primera fase d’aquesta proposta de coeducació al municipi, amb el plantejament de dos escenaris: el treball amb els centres escolars del municipi i el treball amb les persones tècniques responsables de les àrees implicades en el projecte. 

Així doncs, hem realitzat sessions formatives a l’escola bressol i a les escoles Sant Martí i Can Coll i de cara al gener es duran a terme a l’institut. 

En aquesta primera fase,  la formació ha anat adreçada al professorat i ha estat enfocada cap a la sensibilització en perspectiva de gènere i coeducació, empoderament del professorat com agents de canvi, detecció de les dinàmiques de discriminació i violències associades i presa de consciència sobre les desigualtats socials dins i fora de la comunitat educativa. 

Anirem desplegant diferents fases amb previsió de més formació per als agents educatius, assessorament per a implementar activitats al municipi de coeducació i desenvolupament de material específic per poder aplicar des de les diferents institucions.

Darrera actualització: 24.12.2021 | 13:34